Kledingadvies

Draag sneldrogende sportkleren
Bij Bootcamp gaan er behoorlijk wat zweetdruppels verloren. Ook kun je zomaar in een forse regenbui terecht komen. Als je een katoenen shirt draagt, dan neemt dit shirt al dit vocht op. Maar het shirt droogt niet meer. Je kunt hierdoor sneller afkoelen. Naast het feit dat je (te) snel weer afkoelt en daardoor de kans op spierblessures en andere ongemakken groter wordt, is sporten met zware, natte kleding niet echt comfortabel. Draag dus een sneldrogend en comfortabel shirt en broek. Je blijft zo tijdens het zweten ‘droog’ en kun je tijdens een regenbui lekker doortrainen.

Warm weer
Bootcamp kan het hele jaar door, ook bij erg warm weer. Uiteraard zal uw Bootcamp Instructor hier rekening mee houden met de work-out. Om te voorkomen dat je uitdroogt dien je ervoor te zorgen dat je tijdig en voldoende drinkt. Zorg daarom ook voor voldoende drinkwater tijdens de training. Drink zo’n half uur voor de training een halve liter water. En tijdens de inspanning om de 15 minuten een slok of wat. Neem dus altijd een flesje water mee naar de training! Deze kunnen tijdens de training aangevuld worden middels een jerrycan of bij de verschillende drinkpunten die Brandevoort kent.

Mag vies worden
Houd er altijd rekening mee dat je tijdens de Bootcamp vies kunt worden. Vanwege de verschillende terreinen en ondergronden waar de trainingen gehouden worden, bestaat de kans dat uw kleding vies wordt.

After-Bootcamp
Houd je na de training lekker warm. Dit voorkomt stijfheid en kou op spieren en vitale organen. Als je veel zweet of in de regen traint, zorg dan dat je in ieder geval een droog shirtje met eventueel een trainingsjas en –broek meeneemt naar de training. Dan kun je direct na de training deze droge laag over je bezwete/natte lijf aandoen. Een handdoekje meenemen is natuurlijk ook handig. En de spullen kun je altijd in de auto van een van de instructeurs kwijt.

Schoeisel
Last but not least! Vanwege de verschillende ondergronden waar we onze trainingen op uitvoeren is het van groot belang om het juiste schoeisel te dragen. Zorg dat u goede hardloopschoenen, trailrunning schoenen, of ander stevig schoeisel heeft, dit om vervelende blessures aan spieren, banden en kapsels te voorkomen. Twijfelt u over de kwaliteit of leeftijd (slijtage) van uw sportschoenen, dan kan een hardloopwinkel u hierin uitstekend adviseren!